درمان ریشه (عصب‌کشی)

معمولا افراد حتی برای یکبار هم که شده، درد طاقت فرسای دندان را تجربه کرده‌اند. دردهای مربوط به دندان دلایل متعددی دارد که از جمله این موارد پوسیدگی دندان است، در این گونه مواقع افراد باید برای درمان ریشه (عصب‌کشی) به دکتر دندانپزشک یا متخصص درمان ریشه مراجعه نمایند.

توضیح کامل

 

بهترین زمان برای عصب‌کشی دندان

پوسیدگی دندان در سنین متفاوت و درجات مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد، اگر پوسیدگی روی مینا و عاج دندان اتفاق بیفتد، ممکن است فرد دردی را احساس نکند . در صورتی که این پوسیدگی به بافت های عصبی (پالپ) نرسیده باشد، دندانپزشک می‌تواند با ترمیم کردن دندان توسط کامپوزیت یا آمارگام  کار را تمام کند اما اگر فرد در زمان مناسب برای درمان پوسیدگی دندان خود به دندانپزشک مراجعه نکند، این پوسیدگی گسترش یافته و عفونت وارد بافت نرم مرکز دندان که به آن پالپ می گویند، می‌شود.

بعد از این که عفونت به پالپ دندان رسید، ممکن است در این زمان شما درد زیادی را احساس کنید. وجود یا عدم وجود درد ارتباط مستقیمی با شدت پوسیدگی ندارد و ممکن است یک پوسیدگی به عصب رسیده باشد و فرد دردی را احساس نکند. هنگامی که عفونت به عصب دندان برسد بیمار علاوه بر پر کردن و ترمیم دندان‌های خود، به عصب کشی دندان و درمان ریشه نیز نیاز پیدا می‌کند.

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *