دندان پزشکی کودکان

هیچ چیز برای پدر و مادرها مهم‌تر از فرزندانشان نیستند. والدین دوست دارند فرزند در طول زندگی خود، از سلامت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار باشد. مراقبت از دندان‌ها یکی از اقداماتی است که نقش مهمی در سلامت کودکان دارد. درست است که دندان‌های شیری برای همیشه دوام نمی‌آورند، اما اگر مراقب نباشید می‌تواند به سلامت دهان فرزندتان آسیب‌های بلندمدت وارد کند.

توضیح کامل

 

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان که به آن دندانپزشکی اطفال نیز گفته می‌شود، شاخه‌ای از دندانپزشکی است که به بررسی و مدیریت سلامت دندان در کودکان می‌پردازد. دندانپزشک کودک در تشخیص و درمان مشکلات دندانی در نوزادان، کودکان و نوجوانان تخصص دارد. او بر روی مشکلات منحصربفرد دندانی تمرکز می‌کند که می‌تواند در لثه‌ها، دندان‌ها و فک در هنگام رشد بدن کودک ایجاد شود.

دندان‌های شیری کودکان در شش ماه اول زندگی رشد می‌کنند. این دندان‌ها در حدود شش یا هفت سالگی شروع به افتادن می‌کنند و با دندان‌های دائمی یا ثانویه جایگزین می‌شوند. اگرچه دندان‌های شیری مدت زیادی در دهان نیستند، اما مهم است که مراقبت از آن‌ها به خوبی انجام شود. زیرا عدم مراقبت مناسب از دندان‌های شیری می‌تواند منجر به پوسیدگی آن‌ها و بروز بیماری‌هایی شود که اثراتی درازمدت دارد

 

نظر خود را در مورد این مقاله بنویسید

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *